Week 2: Presentaties, Chinese Moonkick Festival - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Juul Peeters - WaarBenJij.nu Week 2: Presentaties, Chinese Moonkick Festival - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Juul Peeters - WaarBenJij.nu

Week 2: Presentaties, Chinese Moonkick Festival

Door: Juul Peeters

Blijf op de hoogte en volg Juul

06 December 2015 | Maleisië, Johor Bahru

Week 2: Presentaties, Chinese Moonkick Festival
Het is weer zondag, dat betekent dat het weekend voorbij is en de uni al begonnen. UTM begint namelijk op zondag en het weekend is dus op vrijdag en zaterdag. Moet je nagaan dat je zondag aanvoelt als een maandag...

Deze week stond in het teken van scriptie opstarten en vele mensen ontmoeten. Zoals "the Dean" en "the head of the department of education" en daarnaast veel mensen uit verschillende culturen gesproken! (Vietnamezen, Chinezen, Japanners, Nigerianen, Indonesiërs, Syriërs en Irakezen) allemaal ontzettend aardig en enorm geïnteresseerd. De data verzameling is begonnen. Hiervoor moest ik presenteren bij de twee "sample groups". Ik was een beetje te vroeg dus drie keer raden... dat werd op de foto! (zie foto) Je moet je voorstellen dat je op straat loopt, ergens gaat eten etc. en alle gezichten staan steeds jouw kant op. Nog steeds best apart om mee te maken.

Verder ben ik verhuisd naar de campus Kolej Rahman Putra. Ik had me er wel al op ingesteld dat het minder zou zijn dan verwacht en dat bleek. De standaard dingen zitten erin: bed, kast, douche en toilet. Voor de rest kun je het een beetje vergelijken met een gevangenis. Alles van beton en redelijk vies. De basisbehoeften zijn er dus ik kom er wel en zo hoort het! Het grootste gemis is uiteraard een goede internetverbinding ;)

Nog een aanvulling op de regels hier. Ben je blond? Dan heb je pech, dat mag gewoon niet op de campus. Op openbare gebieden wordt verwacht dat je met een lange broek rondloopt. Voor de overige regels, zie foto.

Afgelopen weekend, naar het Chinese Mooncake festival geweest. Festival is niet zoals we dat in Nederland kennen. In Maleisië is het een klein podium waar wat shows worden weggegeven met daaromheen een grote markt. Waar de mannen eten en de vrouwen shoppen. Prima rolverdeling.
Verder nog wat inkopen gedaan en naar een bruiloft geweest. Deze bruiloft zag er goed uit. Je kunt het een beetje vergelijken met een Bollywood bruiloft. Veel kleur en heel heel veel eten! De mensen waar ik mee was gingen al naar huis voordat de bruid en bruidegom er waren. Het is me nog steeds niet helder waarom, vandaar dat ik er ook geen foto's van heb. Kan zijn dat ze een andere uitnodiging hadden receptie vs trouwerij dit wordt nog gecheckt! Bovendien is het gebruikelijk om voor het verlaten van het feest, het cadeau, wat geld is (behalve als je naaste familie bent) in een handdruk aan de vader van de bruid te geven. 3x raden wat er in de goodie bag zat? eten.

Het is natuurlijk niet allemaal sunshine, afgelopen week een klein dipje gehad in de zin van: Waar the fck ben ik mee begonnen? en Waarom ben ik weg met de feestdagen? Maar dat was gelukkig maar even.

Komende week: data verzameling + eerste data analyse en een reisje naar een plaats genaamd Melaka (Malakka)

  • 07 December 2015 - 20:32

    Jacomien En Mari:

    Nou, Juul, ik heb bewondering voor jou, hoor. Wat een ervaring maar je verveelt je niet denk ik. Kun je er wel goed slapen er is zeker overal airco?
    Groetjes en veel plezier.

  • 08 December 2015 - 08:47

    Juul Peeters:

    Heej tante!
    op de meeste plekken is wel een ventilator of airco.
    Slapen lukt nu wel aardig!

    p.s. weekendplannen zijn gewijzigd (op aanraden van mn scriptiebegeleider in Maleisië): Op naar Singapore!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Actief sinds 11 Nov. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5871

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 29 Januari 2015

Scriptie in Maleisie

Landen bezocht: