One month in Malaysia! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Juul Peeters - WaarBenJij.nu One month in Malaysia! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Juul Peeters - WaarBenJij.nu

One month in Malaysia!

Door: Juul Peeters

Blijf op de hoogte en volg Juul

22 December 2015 | Maleisië, Johor Bahru

Tot nu toe zijn alle mensen zijn erg aardig voor me geweest. Het eten is nog steeds goed, behalve dat de hoeveelheid rijst me begint te vervelen.

De afgelopen dagen heb ik gepresenteerd op het curriculum, een soort van een seminar, waar educational PHD studenten en masterstudenten over een specifiek onderwerp van onderzoek presenteren, een sharring session. Mijn begeleider vroeg me om over T-toets en Anova in SPSS te presenteren (een enorm onderwerp om in 15 minuten presenteren) en bovendien is statistiek niet bepaald het leukste onderwerp om te presenteren. Ik kwam tot het besef dat de Maleisische studenten totaal niet staan te popelen om hun hand op te steken, een vraag te stellen of te beantwoorden, laat staan om interactief te zijn. Volgende keer zal ik ervoor zorgen dat ze dat zijn;)

Verder ben ik aanwezig geweest bij een interessante "international educational postgraduate seminar" op waarschijnlijk het grootste resort dat ik ooit heb gezien. Het merendeel van de promovendi en masterstudenten moesten over hun onderzoek te presenteren. oprecht interessante onderwerp. Het meest inspirerende waren de keynote-spreakers, zij presenteerden over verschillende onderwerpen. Ik heb veel connecties gemaakt met studenten en ook mijn ideeën en onderzoek gedeeld met de Zweedse keynote speaker. Hij stelde voor dat ik een PHD na mijn master moet gaan doen en wilde me best op de hoogte houden van de nodige vacatures in Zweden (Uppsala). Lang verhaal kort, ik heb zijn kaartje gekregen en hem mijn cv gestuurd. (Ik weet nog niet of ik wel een PHD wil doen)
Het enige wat ik heb niet gehoord tijdens de presentatie zijn de woorden betrouwbaarheid en validiteit. Op de Radboud in Nijmegen wordt hier behoorlijk kritisch naar gekeken en wordt er veel waarde aan gehecht. Goed georganiseerd, goede lunch, grote varieteit van onderwerpen, interessante keynote spreakers en een prachtige locatie. Echt vet om dit mee te maken.

Natuurlijk heb ik ook een aantal niet-universitair gerelateerde dingen gedaan!
Eigenlijk wilde ik Pulau Tioman Island te bezoeken, maar alle hotels waren volgeboekt of gesloten. In plaats daarvan heb ik een aantal andere leuke dingen gedaan: de nieuwe Star Wars film met een paar vrienden gezien, natuurlijk veel gegeten. Gevoetbald met mijn buren (ja ik en voetballen...).

Kleine reflectie op de eerste maand:
Ik ben echt blij dat ik deze kans heb genomen! Dat betekent, alleen reizen naar de andere kant van de wereld om in een andere cultuur te duiken. Tot nu toe al zoveel nieuwe vrienden gemaakt en veel nieuwe mensen ontmoet, zoveel nieuwe dingen gezien en ervaren dat ik al overweeg om mijn verblijf een week of twee te verlengen (maar die beslissing zal ik pas na nieuwjaar maken.) Nog steeds is het enige nadeel het alleen avondeten.

Mijn intenties voor de volgende maand: meer reizen en meer efficiënt werken.

Morgen vertrek ik naar Kuala Lumpur om daar de Kerst door te brengen. Nieuwjaar wil ik in Singapore vieren.
Met wat geluk scoor ik dit weekend mijn eerste biertje deze maand :D

Dingen die ik nog wil zien:
• Cameron Highlands
• Pulau Tioman
• Jungle + watervallen
• Langkawi Island
• George Town
• Malakka

Alvast fijne kerstdagen gewenst!!!

  • 22 December 2015 - 20:11

    Marc Peeters:

    Hi Juul,

    Mooi verslag en gaaf om te zien dat het je bevalt!

    Mooi man Promoveren in Sweden!:-)

    Tav je lijste nog te doen: DOEN! Ik van de jungle in Malasian echt heel gaaf. Bij het eiland kun je ook snorkelen met haaien (kleine en ze kijken niet naar je om: wel gaaf)!

    Heel veel plezier,

    Marc

  • 22 December 2015 - 23:16

    Jacomien:

    Zo, ben trots op je neefje. Je wordt nu wel heel snel volwassen en dat je zo naar je zin hebt om al te twijfelen of je je verblijf verlengd........ Fijne feestdagen daar en ene Gooise rutsch.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Actief sinds 11 Nov. 2015
Verslag gelezen: 1648
Totaal aantal bezoekers 5884

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 29 Januari 2015

Scriptie in Maleisie

Landen bezocht: